thoughts

psihologie

Starbucks Unirii, ora 2.

arunc o privire prin geamul cafenelei. îl surprind cu capul aplecat, citind, sprijinit cu cotul stâng pe masă. lângă cot, cafeaua scoate aburi, încă neatinsă. o priveliște pe care o puteam admira timp de ore întregi fără să mă satur, fără să îmi pese că îmi bate soarele în cap, fără să realizez că am ajuns mai devreme și că, pentru el, tot întârziată voi fi în final.

pulsațiile inimii mele:

-√\–√\–√\–√\—–

-√\–√\–√\–√\—-

-√\–√\–√\–√\—

-√\–√\–√\–√\–

-√\–√\–√\–√\-

-√\–√\–√\–√\

cât de mult îmi doresc să le opresc…măcar pentru un minut ca să mai pot face încă 10 pași până în fața ușii.

. (un pas) .. (și încă doi)

încă îl văd.

își aruncă privirea spre ceasul de la mână.

revine la citit. îmi mușc buza.

“nu o da în bară, nu o da în bară, nu o da în bară, pe toți zeii…controlează-ți emoțiile!”

… (trei pași surprinzători de rapizi) .. (încă doi timizi) .. (și ultimii doi forțați de-a binelea)

iată-mă în fața ușii, încercând cu disperare să îmi reprim emoțiile.

This slideshow requires JavaScript.

prima mea întâlnire.

sentimentul – proces afectiv superior, manifestat printr-o trăire intensă care poate fi conștientizată, o emoție repetată care persistă în timp.

da, e un sentiment ciudat să știi că pentru cealaltă persoană e doar o întâlnire pe lângă alte douăzeci. că e lipsită de orice farmec. dar ce va urma poate să îmi demonstreze exact contrariul.

deschid ușa. geam puțin aburit. temperatură suportabilă. miros intens de cafea. cromatică subtilă. vorbărie tipic cotidiană la masa din colțul stâng al cafenelei.

o singură persoană care aplică astăzi principiile zen-ului corect și redescoperă armonia, echilibrul și adevărata sa natură. atât de liniștit, netulburat când citește. gene lungi, aplecate discret deasupra paginilor. degete care mângâie fin coperta volumului cu Donnie Darko. fascinat pentru a cincea oară de tulburările adolescentului Darko și de vocea hipnotică a iepurelui rânjit și demonic.

nu vreau să îl aduc cu picioarele pe pământ în lumea reală. ar fi un gest crud din partea mea. dar mă trezesc punându-i mâna pe umăr.

tricou ușor transpirat. miros de deodorant cumpărat în grabă de la supermarket combinat cu mosc alb…și cafea.

ridică ochii galeși spre mine și mă urmărește cu privirea cum trag scaunul de sub masă și mă așez cuminte, așteptându-l să mi se adreseze.

un zâmbet scurt, puțin reținut.

vorbește rar, iar eu îi sorb fiecare cuvânt care îi părăsește buzele întoarse.

își drege glasul.

mă lasă să vorbesc, timp în care soarbe o gură din cafeaua cu lapte și caramel îndulcită.

mustățile din lapte deasupra gurii îl fac să arate ca un motănel.

surâd, dar nu îi zic nimic legat de ele și nici nu îndrăznesc să iau un șervețel de pe masă, ca mai apoi să mă aplec spre el să i le șterg.

deși ne-am mai familiarizat puțin unul cu altul, încă mi se pare că sunt încă departe de a pătrunde în inima lui.

…până la urmă, teoriile iubirii sunt cele care mă fac să îmi mențin răbdarea și să nu grăbesc lucrurile.

sentimentul de dragoste romantică, conform psihologului Rubin, e compus din trei elemente:

  1. atașamentul – nevoia de a fi aprobat, alinat și a avea contact fizic cu cealaltă persoană
  2. grija – implică prețuirea nevoilor și fericirii partenerului la fel ca cele proprii
  3. intimitatea – se referă la împărtășirea gândurilor, dorințelor și sentimentelor cu cealaltă persoană

nu sunt sigură dacă în mintea lui se crează aceleași conexiuni.

nu sunt sigură nici măcar dacă ceea ce dorește el acum e o dragoste romantică sau una strict platonică.

Cele 6 tipuri de dragoste ale lui Lee:

♥ Tipuri primare :

1 – Eros = iubirea unei persoane ideale

2 – Ludos = dragostea ca un joc

3 – Storge = dragostea ca prietenie

♥ Tipuri secundare :

1 – Mania (Eros + Ludos) = dragoste obsesivă

2 – Pragma (Ludos + Storge) = dragostea realistă și practică

3 – Agape (Eros + Storge) = dragoste lipsită de egoism

mintea mea funcționează la foc maxim și simt cum toate informațiile tocite cu nesaț din cărțile de psihologie pot exploda în orice clipă.

sunt pe cale să stric totul.

din nou.

o mână caldă peste a mea. o privire îngrijorată. atașament și grijă. două dintre elemente. sper din tot sufletul să nu interpretez greșit și să nu îmi fac speranțe deșarte, cum îmi stă în fire de altfel.

îi zâmbesc, asigurându-l din priviri că sunt bine. m-am pierdut doar un pic prea mult în gânduri. tipic. iau o gură din cafeaua mea. în graba de a mă pregăti, uitasem complet de mâncare, iar stomacul meu protestează. din fericire, neacompaniat de vreun zgomot.

tăcere apăsătoare.

refuz să mă las dusă de ea.

tai frâiele timidității mele.

ies din zona mea de confort.

îl întreb dacă are un citat preferat din cartea ce încerca să îl ademenească din nou în interiorul ei comod, cu miros pregnant de tipar.

ochii i se măresc ușor, evident, surprins de întrebare.

interesul lui putea fi măsurat după câte ori își trecea buricul degetului arătător pe marginea ceștii, completând un cerc perfect și luând-o iar, de la capăt, in ritmul în care rostea nu unul, ci două citate preferate:

“Why are you wearing that stupid man suit?” – pe un ton jucăuș și provocator.

“If the sky were to suddenly open up, there would be no law, there would be no rule. There would only be you and your memories.” – pe un ton optimist și visător.

intimitate.

dintr-o dată, nu mai depindea totul de psihologie.

devenea literatură…

 

 

Leave a Reply

